Vistas de página en total

martes, 3 de abril de 2018

El meu càntic


A la llum d'un estel,
recitaré el meu càntic suau
i robaré a les aures un gemec,
que acompanyi perdut,
els refilets melancòlics de l'au.
i a la paleta 'Oli de màgics pintors!
que em doni llum i colors,
que embelleixin i animin la natura.

I al músic inspirat, tou to,
que em doni mentre entono,
un himne de plaer i de tendresa;
d'inspiració a l'ànima assedegada,
s'agiti turbulenta,
a la ideal regió dels amors.

En aquest món que embelleixen tant,
els pinzells i el cant,
de músics, poetes i pintors.

Una guitarra doneu-me: 
que els meus càntics,
dormin els pesars
del tendre amant i l'afligida esposa
i enalteixin la dolcíssima bellesa,
la calma i la puresa,
de la tímida verge pudorosa.

Jo cantaré a les aures i les flors,
els trèmuls colors
del sol que a occident es reclina,
en la tempesta que es desferma.

J.Plou

No hay comentarios:

Publicar un comentario